سيستم استيك

نماي كرتين وال

سيستم استيك

سيستم Stick  سيستم ارزانتر اجراي نماي كرتين وال مي باشد. در سيستم استيك ، لامل ها قبل از اجراي نماي كرتين وال در داخل كارخانه توليد و لقمه بندي مي شود و سپس به كارگاه ساختماني ارسال شده وكليه مراحل مونتاژ نما در محل پروژه انجام مي گيرد و از هزينه حمل قطعات بزرگ ساخته شده كاسته مي شود . به دليل اندازه گيري همزمان در سايت و ساخت قطعات ، ديگر نيازي به كنترل عمليات ساخت در كارخانه نمي باشد.

در اين سيستم معمولا اعضاء عمودي (mullion ) ابتدا نصب مي گردند، پس از آن اعضاء افقي ( Transom )و در نهايت قطعات شيشه و يا لنگه هاي پنجره بازشو روي سيستم نماي كرتين وال نصب مي گردند.

 

سيستم يونيتايز

در سيستم اجراي يونيتايز كه مدولار نيز ناميده مي شود تقريبا تمامي مراحل ساخت در كارخانه سازنده انجام مي گيرد بدين معني كه بر اساس اندازه گيري و طراحي هاي دقيق انجام شده ، نماي ساختمان به قطعات يا پنل هاي كوچكتري كه از نظر وزن و ابعاد قابل جابجايي باشد تقسيم بندي مي گردد و كليه اجزاي آن شامل پروفيل ها، گسگت ها، اتصالات و يراق آلات در كارخانه مونتاژ و نهايتا شيشه و ساير مصالح پر كننده در آن نصب و مدول هاي كامل شده به محل پروژه حمل مي گردند . سپس هر يك از مدول ها در محل مشخص خود با روش هنگينگ به اتصالات تعبيه شده بر روي بدنه ساختمان در كنار يكديگر نصب مي گردند.

 

 روش ساخت پنل ها به اين صورت مي باشد كه كليه پروفيل هاي به كار رفته به صورت نر و ماده ساخته شده و مثلا اگردر يك پنل پروفيل نر كار شده است در پنل كناري در همان نقطه اتصال پروفيل ماده موليون به كار رفته كه در نهايت موقع نصب داخل هم رفته و به هم چفت مي شوند و به صورت يك پروفيل ديده مي شوند.

 

نوع انجام كار در سيستم استيك Stik نوع انجام كار در سيستم يونيتايز

نصب المانهاي افقي و عمودي در كارگاه ( محل پروژه ) انجام مي گيرد در كارخانه نصب مي شود

نصب شيشه در كارگاه انجام مي گيرد در كارخانه نصب مي شود

آب بندي سيستم در كارگاه انجام مي گيرد در كارخانه انجام مي شود

لاملها و قطعات جداگانه بسته بندي مي شود يك مدول قابل نصب در پالت فلزي يا چوبي بسته بندي مي شود

براي حمل در طبقات لاملها با تاور كرين و مابقي با آسانسور كارگاهي حمل مي شود مدول با تاور كرين يا بالابرنده مخصوص حمل مي شود

در سيستم استيك با خرابي يك لامل براي تعويض قطعات معيوب منطقه بزرگي مي بايست دوباره بازگشائي گردد در سيستم يونيتايز سهولت بيشتري دارد

زمان اجرا سريع است حدود چهل درصد سريع تر از روش استيك مي باشد

نماي كرتين وال محصول معماري مدرن است با معماري هاي تك همسو مي باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.